Awura Abena Simpe

 
 

Awura Abena Simpe

Awura is een expert op het gebied van softskills. Deze expertise heeft zij ontwikkeld door 10+ jaar ervaring in de advocatuur, het ondernemerschap en de media. Haar softskills expertise heeft betrekking op communicatie. In het bijzonder de vaardigheden presenteren, netwerken en onderhandelen.

Skills die in dit tijdperk van AI voor iedereen belangrijker worden, maar in het bijzonder voor Gen-Z en Gen-Alpha een struikelblok zijn. Door te spreken, schrijven én adviseren over dit thema, dicht Awura niet alleen de softskills-gap voor scholieren, studenten en starters, maar óók voor hun (toekomstige) docenten, hoogleraren en werkgevers.

Awura begrijpt het denken, doen en laten van Gen-Z en Gen-Alpha van A tot Z. Enerzijds door haar rol als Managing Editor van het grootste Gen-Z tijdschrift in Nederland (Cosmopolitan), en anderzijds vanwege haar rol als bestuurslid van diverse stichtingen gericht op die doelgroep (o.a het Kruidvat Inclusie Bestuur, Stichting Alien Mag en de MAYA Foundation), haar ervaring als talkshowhost voor het Gen-Z programma Late Night Talks en Awura is regelmatig in de media, en is recentelijk o.a. geïnterviewd door &C, LINDA, Het Nederlands Dagblad en Het Parool. Ook is Awura ambassadeur voor diverse merken die populair zijn onder de doelgroep, waaronder Samsung, L’Oréal en Rexona.

Interviews:   Advocatie,   BvA,   Pakhuis de Zwijger (video),   Het Parool

Boeken:   Vallen, Opstaan en Doorgaan  &   Seat at the table

Het denken, doen en laten van Gen-Now vrouwen én hun opvolgers in Gen-Alpha

Vanuit haar expertise op het gebied van softskills spreekt Awura maandelijks op evenementen, in klaslokalen en in de media over trends op het snijvlak van softskills,

loopbaanontwikkeling en AI. Daarnaast geeft zij trainingen aan de Gen-Z en Gen-Alpha doelgroep op het vlak van presenteren, netwerken en onderhandelen ( o.a. EYE Filmuseum, de Hogeschool van Amsterdam en diverse middelbare scholen), is zij regelmatig dagvoorzitter voor talentenprogramma’s voor studenten (o.a. Talents of the Future en Solve For Tomorrow van Samsung Nederland & België) en adviseert zij HR-afdelingen over de ontwikkelingsprogramma voor starters (o.a. Kruidvat, Triodos Bank en Deloitte).

Zij spreekt over

Vanuit haar expertise op het gebied van crossmedia, community en carrière, spreekt Awura maandelijks op evenementen, in klaslokalen en in de media (tv, podcasts, kranten). Ook is Awura ambassadeur voor diverse  merken waaronder Samsung, Lancôme en Rexona.

Boek Awura als spreker over:

Carrière. Keynotes over het bouwen van een toekomstbestendige loopbaan, d.m.v. softskills op communicatievlak (presenteren, netwerken, onderhandelen)

Softskills. Trainingen voor Gen-Z en/of Gen-Alpha om hun presentatie-, netwerk- en onderhandelingsskills te ontwikkelen als USP in het AI-tijdperk.

Talentontwikkeling. Dagvoorzitterschap waarbij de talenten van de toekomst (scholieren, studenten en/of starters) in de spotlight worden geplaatst.

Haar talks zijn interactief, praktisch en toekomstgericht!

Opdrachtgevers

Haar opdrachten hebben enerzijds vaak betrekking op de persoonlijke en/of professionele ontwikkeling van scholieren, studenten en starters en anderzijds op de carriére-gerelateerde actualiteiten die er binnen die doelgroep trending zijn.

o.a. Squarespace, L'Oréal, Kruidvat, Google/YouTube, Amsterdam

​

Fashion Week, Knab, Samsung, Lancôme, BOSS, Renessence, Late Night Talks, FOAM,

Van Gogh Museum en Soho House Amsterdam;

Starters/Studenten/Scholieren:

o.a. Samsung, Prorail, Deloitte, Accenture, De Triodos

Bank, SPUI25, The Self-Made Summit, Universiteit Utrecht, Amsterdam University College,

Hogeschool van Amsterdam, Rotterdam Business School

Maatschappelijk:

o.a. Gemeente Amsterdam, Plan Nederland, Sociaal Economisch

Netwerk, Talent naar de Top, ActionAid en Het Wereldmuseum Amsterdam.


Gen-Z & Gen-Alpha: o.a. Squarespace, L'Oréal, Kruidvat, Google/YouTube, Amsterdam Fashion Week, Knab, Samsung, Lancôme, BOSS, Renessence, Late Night Talks, FOAM, Van Gogh Museum en Soho House Amsterdam;

Starters/Studenten/Scholieren: o.a. Samsung, Prorail, Deloitte, Accenture, De Triodos Bank, SPUI25, The Self-Made Summit, Universiteit Utrecht, Amsterdam University College, Hogeschool van Amsterdam, Rotterdam Business School.

Maatschappelijk: o.a. Gemeente Amsterdam, Plan Nederland, Sociaal Economisch Netwerk, Talent naar de Top, ActionAid en Het Wereldmuseum Amsterdam.

Prijsrange

Het tarief voor een keynote van een uur of een halve dag modereren ligt tussen de €2.750 - €4.500 exclusief BTW, inclusief reiskosten per opdracht. De precieze prijs is afhankelijk van de inzet, duur en aanvullende wensen.